Skip to Store Area:

  • BrandsForFans

Spotlight

Sweden Rock Festival lanserar elegant whisky i unik förpackning

För sjätte året i rad presenterar Skandinaviens största hårdrocksfestival en ny single malt whisky i samarbete med Brands For Fans och Mackmyra. Årets whisky är den mest eleganta hittills och lanseras i en låda som ger en inblick i hur det ser ut bakom kulisserna på en festival.


För många av oss infaller årets höjdpunkt under fyra intensiva dagar i början av juni. Det är då hårdrockare från hela världen sammanstrålar för att uppleva några av världens bästa band, äta god festivalmat och umgås med både gamla och nya vänner. På Sweden Rock Festival finns en unik gemenskap och en vänskaplig atmosfär som sedan länge varit festivalens signum och som får publiken att återvända år efter år. Det är den stämningen som också inspirerat arbetet med årets limiterade single malt whisky ”Oloroso Sherry”.

2020 års whisky är Sweden Rocks äldsta och mest eleganta hittills. Smaken kan beskrivas som fruktig och intensiv, med rostad vanilj, anis och en hint av lakrits med en komplex eftersmak av torkad frukt och mjuka fattoner. En fyllig och god whisky helt enkelt, som helst avnjuts till tonerna av det egna favoritrockbandet.

Det är sjätte året i följd som Sweden Rock Festival, i samarbete med Brands For Fans och Mackmyra presenterar en whisky av finaste kvalitet – lika eftertraktad av festivalbesökare som av whiskykännare. Sofia Lindqvist Lacinai, marknadschef och vice-vd på Sweden Rock Festival.
- Denna vår sjätte årswhisky är enligt mig både den snyggaste och godaste hittills, och jag ser fram emot att snart få höra vad våra fans tycker om den.

Whiskyn levereras i en förpackning som är lika säregen som dess innehåll och för alla som arbetar med att bygga scenerna har den en välbekant utformning. Förpackningen ser nämligen ut som de lådor som vanligtvis används för att frakta instrument, ljud- och ljusutrustning till och från festivalområdet. På det viset blir förpackningen en smygtitt på det som händer backstage, i en värld som är lika viktig som den publika men som festivalbesökarna sällan får en inblick i.

Read More

Raise a glass to Lemmy!

Motörhead Spirits are proud to announce their Gold Award win at The Spirit Business prestigious Rum & Cachaça Masters 2020, for Motörhead Premium Dark Rum in the ‘Rum Aged 7-12’ Years category.

Uncompromising, iconic and innovative – three of the values at the core of legendary rock band, Motörhead now extend beyond the stage with their range of high quality & unique spirits, the result of a close collaboration with the band. ‘We work really hard on all our drinks and are ready to take on anyone – that’s always been the Motörhead way,’ says Mikkey Dee.

Originally released in November 2018, Motörhead’s rum has already sold over 100,000 bottles globally and is currently available in more than 15 markets worldwide. Motörhead Premium Dark Rum is crafted with high quality and taste in mind; a product of the finest selection of Caribbean Reserve Rums, it has been aged for eight years in ex-bourbon barrels. The result is a smooth, dark brown rum - full-bodied with notes of chocolate, arrack, vanilla and a spicy finish.

Enjoy it like Lemmy - by mixing a double shot with cola or dare to drink on the rocks as a sipping rum – it’s the drink of choice for anyone Born To Raise Hell!

Motörhead for Life. (Check under "Retailers" for where to purchase)

Read More

Tags:

Check out

Merchandise

Have you seen our awesome merchandises? Check them out in our shop.

News

Press Room

Press Room