Skip to Store Area:

  • BrandsForFans

Spotlight

​Från den 1:a januari blir Brands For Fans en del av Umida Group. Efter 6 år på egna ben växlar Brands For Fans upp och utökar såväl nätverk som räckvidd genom Umida.

Sedan starten för fem år sedan har Sari H Wilholm och Yvonne Wener, grundarna av Brands For Fans Sweden AB, skakat om den internationella dryckesscenen genom innovativa samarbeten med några av världens främsta artister. Tillsammans med band och starka varumärken som Ghost, HammerFall, In Flames, Jonas Åkerlund, Motörhead, Plura, Slayer och Sveriges största festival Sweden Rock Festival m-fl. har man lanserat dryck på okonventionella och banbrytande sätt. De kampanjer som sjösatts har uppmärksammats och hyllats av fans och press över hela världen. Det är ingen överraskning att Brands For Fans är ”the go to company” för de artister som vill vidga sitt varumärke och arbeta med den främsta expertisen i en värld där musik och dryck möts.

Brands For Fans kan nu fokusera på att öka sin produktion genom tillgången till kompetens gällande produktutveckling och en ökad produktionskapacitet tack vare inträdet i Umida Group. Med etablerade säljsamarbeten och med internationell närvaro och väl uppbyggda säljkanaler kommer Brands For Fans kunna stärka sina positioner inom såväl restaurang som detaljhandel. Att arbeta tillsammans med världs ledande artister/starka varumärken samt lansera dryckesprodukter kräver en genuin fingertoppskänsla för tilltal, kommunikation och presentation för att behålla trovärdighet och integritet.

-Vi har haft 6 väldigt bra år på egna ben, förklarar Sari H Wilholm, och det känns både spännande och roligt att ta Brands For Fans till nästa nivå tillsammans med Umida, där vi får möjlighet att utveckla vår försäljning och stärka vår position såväl lokalt som globalt. Den produktion vi sett hittills gör att vi nu kan öka ordentligt, och nå såväl restauranger som detaljhandel på ett helt annat sätt.

-Brands For Fans AB har haft en fantastisk utveckling sedan bolaget grundades för 6 år sedan. Vi är mycket stolta över de produkter som vi tillsammans med våra samarbetspartners utvecklat och lanserat och för det mottagande de fått av konsumenterna, våra gemensamma fans. Det känns väldigt bra att tillsammans med Umida kunna planera för utveckling och expansion i Brands For Fans historia. Med Umidas resurser, kompetens och inte minst ambitioner är vi mycket entusiastiska inför framtiden, och det är också därför vi väljer att vara fortsatt engagerade framåt.” säger Yvonne Wener. ​

Om Umida Group
​​Umida Group är en ledande aktör inom produktion och försäljning av vin, sprit och andra alkoholhaltiga drycker samt flytande livsmedel. Vi är ett innovativt, kvalitets- och miljömedvetet dryckesföretag med visionen att skapa hållbara smakupplevelser. Genom dotterbolagen Götene Vin & Spritfabrik AB, Vinfabriken Sverige AB och Cefour International AB produceras, tappas, säljs och distribueras både egna och externa uppdragsgivares varumärken i innovativa och miljösmarta förpackningslösningar. Umida Group verkar idag på en internationell marknad med kunder och uppdragsgivare på många olika marknader.

För mer information kontakta:
Katarina Nielsen, VD, Umida Group AB ​
070-759 08 90

För mer information kontakta:​
Sari H Wilholm
​sari.h.wilholm@brandsforfans.se
​070-727 16 28

Yvonne Wener
​yvonne.wener@brandsforfans.se
​072-727 11 28





















Read More

Tags:

När Sveriges största festival presenterar en ny rom är endast det bästa gott nog. Både innehåll och design på The Holy Spirit of Sweden Rock Solera 15 XO Premium Rhum håller samma höga kvalitet som festivalens bokningar.

När en upplaga av Sweden Rock Festival avslutats säger 75 procent av publiken att de kommer tillbaka nästa år – trots att de inte vet vilka band som spelar.

Det säger en del om festivalens unika position.

Framgången bygger inte minst på den speciella och välkomnande stämningen som infinner sig när över 30 000 människor beger sig till Norje utanför Sölvesborg och under fyra dagar enas kring sin kärlek till hårdrocken. Men mer än någonting annat är det ett kvitto på festivalens envisa vilja att alltid välja det bästa. Vare sig det handlar om traditionell hårdrock, heavy metal-riff eller stenhård death metal vet publiken att de alltid serveras det främsta inom respektive genre.

Även när landets största festival, i samarbete med Brands For Fans, lanserar rom, whisky eller öl under eget varumärke vet publiken att ingenting annat än det bästa är gott nog. Det gäller även den högkvalitativa rom från Guyana som lanseras idag.

– Vi ska vara Sveriges bästa festival och då måste även en produkt som den här synka med våra ambitioner, säger Sofia Lindqvist Lacinai, kommunikationschef på Sweden Rock Festival.

Både bland romkonnässörer och finsmakare har Guyanas rom alltid värderats högt på grund av sin djupa karaktär och komplexitet.

The Holy Spirit of Sweden Rock Solera 15 XO Premium Rhum har lagrats mellan 5-15 år på 200-liters amerikanska ex-bourbon ekfat. Destillering är gjord både i pot still-panna och i kolonndestillation. Doften är kryddig och nyanserat söt med inslag av bl.a. mörk choklad, smörkola och arrak. Smaken är kryddig med tydlig vanilj- och fatkaraktär, välbalanserad med en hint av torkad frukt och nötter samt farinsocker.

Precis som innehållet måste designen hålla högsta klass. Både Sweden Rock Festival och Brands For Fans vet av erfarenhet att flaskorna har ett högt samlarvärde och att de är populära julklappar och presenter. Många vill knappt öppna flaskan utan placerar den direkt på en noga utvald plats i hyllan. Det är därför varje flaska är numrerad med ett festivalband runt halsen.

– Gillar man hårdrock är flaskan väldigt trevlig att ha hyllan, med den snygga gitarren och festivalarmbandet. Faktum är att många festivalbesökare behåller banden på armen hela året. Det säger en del om engagemanget, säger Sofia Lindqvist Lacinai.

Sommarens festival, som pågår den 6-9 juni, lockar med toppnamn som Iron Maiden, Ozzy Osbourne och Judas Priest. Och om väntan till den 6 juni känns lång finns det redan nu en mörk, mysig rom från Guyana som värmer i vinterkylan...

The Holy Spirit of Sweden Rock Solera 15 XO Premium Rhum släpps den 6 december och kostar 499 sek.

Produktinformation:
Namn: The Holy Spirit of Sweden Rock Solera 15 XO Premium Rhum
Artikel nr: 82938-01
Volym: 700 ml
Alkoholhalt: 40 %
Dryck: Mörk Rom
Ursprung: Guyana
Fat & Lagring: 5-15 år, Ex Bourbon fat
Producent: Götene Vin & Spritfabrik
Pris: 499 sek

Om The Holy Spirit of Sweden Rock Solera 15 XO Premium Rhum:
The Holy Spirit of Sweden Rock Solera 15 XO Premium Rom är en unik premium rom producerad för Sweden Rock Festival. Rommen består av en blandning högkvalitativ rom vilken lagrats mellan 5-15 år på 200 liters amerikanska ex bourbon ekfat. Destillering är gjord såväl i pot still panna, vilket ger mycket doft- och smakrik rom med mycket karaktär, som i kolonndestillation. Doften är kryddig och nyanserad med sötma och fatkaraktär. Inslag av mörk choklad, smörkola, vanilj och arrak. Smaken är kryddig med tydlig vanilj- och fatkaraktär. Välbalanserad med inslag av torkad frukt som russin, fikon och nötter, samt farinsocker. Njut den gärna i cognacskupa som avec, med hög rockmusik i högtalarna.

Beställ ditt exemplar här>>







































Read More